Obsah
Proč si vybrat starokřečanskou školu?
ROZHODOVÁNÍ zákonných zástupců, "kam" dát dítě do školy, je dlouhodobé. Školní prostředí a vztahy mezi spolužáky, potažmo pedagogy, ovlivní totiž dítě na celý život. Toho jsme si plně vědomi, proto se snažíme a vytváříme takové podmínky, aby měly děti na školní léta jen pozitivní vzpomínky a byly pro budoucí život ve společnosti připravené.
Velkou výhodou je zasazení naší školy v krásné přírodě Šluknovské pahorkatiny, zcela oprostěné od velkoměstského ruchu a stresu. Prostředí a okolí školy vyzývá k častým vycházkám do přírody, k jejímu praktickému poznávání a častému pobytu na čerstvém vzduchu. K výuce venku v letních měsících zcela poslouží i velké multifunkční a malé hřiště s altánem. Škola prošla za poslední roky velkými stavebními úpravami, modernizací, rekonstrukcemi interiéru, novou PC učebnou a bezbariérovým vstupem a výtahem - právem se tak hovoří o perle malé obce.
Pedagogický sbor je plně kvalifikovaný a s mnohaletými zkušenostmi. V kolektivu 23 zaměstnanců panuje rovnocennost, přímost, vstřícnost, ochota a spolupráce.
Pro větší počet účastníků se otevřelo i II. oddělení školní družiny, která nabízí mimo výchovně vzdělávací a volnočasové činnosti i kulinářské chvilky v přilehlé kuchyňce a další netradiční aktivity.
Při škole pracuje i spoustu zajímavých kroužků - rybářský, fotbal, šitíčko, sboreček, výtvarka, angličtina, sportovky, hudební přípravka (zpěv, bubny)
Prioritou školy je povinná výuka AJ již od 1. třídy. A každoročně se všichni žáci účastní plaveckého výcviku.
Škola úzce spolupracuje se školkou, ze které děti plynule přecházejí na 1.stupeň ZŠ, kde mají nejen spoustu kamarádů, ale i sourozence.
V současné době dojíždějí i přespolní děti : z Vlčí hory, Krásné Lípy, Rumburka, Šluknova.
Dvakrát ročně pořádáme Dny otevřených dveří od 9 - 17 h, kdy má široká veřejnost možnost zhlédnout, jak to v naší škole chodí. Mimochodem-po domluvené schůzce - i celoročně.
Jaké jsou výhody malotřídní školy?
/S obnovou samosprávy malých obcí po roce 1989 došlo k obnově významu malotřídek. Dnes tvoří malotřídní školy 38 % ze všech základních škol v celé republice. /
- menší počet žáků ve třídách - individuální přístup ke každému žákovi nejen před vyučováním a během něj, ale i po vyučování
-
rodinné prostředí a přátelská atmosféra - rozvoj úzkého vztahu mezi rodinou a školou a podněcování spolupráce
-
skvělé výsledky u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami - velká podpora asistentek pedagogů
-
společné akce s dětmi ze školky
-
úspěšné předcházení sociálně patologickým jevům (šikana, kouření, záškoláctví)
-
hlavní předměty (ČJ, M, AJ) se vyučují samostatně po ročnících
-
ročníky se spojují ve výchovných předmětech - starší žáci pomáhají mladším spolužákům, vzájemně spolupracují, tolerují se, pozitivně se vnímají, učí se od sebe navzájem
-
struktura vzdělávání - příbuzné učivo nižšího ročníku je současně průběžným opakováním pro vyšší ročník a učivo určené vyššímu ročníku je intuitivně vnímáno i mladšími spolužáky
-
podpora sociálního učení - prakticky, psychologicky i sociologicky
-
střídání přímé činnosti učitele a samostatné práce žáků-nabývá pak na velkém významu na 2. stupni
-
stejně kvalitní vzdělání jako ve velké škole - dle ŠZ stejné RVP, didaktické pomůcky a materiální zabezpečení
-
četné exkurze, besedy, kulturní akce, venkovské tradice
-
zapojení do evropských fondů a získání dotací pro účely školy
Přijďte s námi prožít atmosféru malé školy. Těšíme se na vás.
Mgr. Miroslava Macková, řed. a kolektiv pedagogů ZŠ Staré Křečany